Kawan-kawan sealiran

Orkid Liar

Pagi tadi semasa jalan-jalan diberanda ternampak orkid liar ni. Orkid ni saya ambik ketika ke rumah besan di Taiping. Saya ikatkan di tiang. Subur nampaknya tapi jarang berbunga. Dia akan mengeluarkan bunga kalau kerap hujan.







Ini bunganya bila dibesarkan.



Ini gambar semasa saya jumpa pokoknya ditempat asal dia di pokok kelapa.

5 ulasan:

fzi berkata...

Salam...
Ohhh okid yang macam kak ani dapat kak pokok kelapa ni, tak penah pulak jumpa kat saya... kalu jumpa gerenti angkut balik...hehe

Kunang-Kunang berkata...

Sebenarnya masa nampak tu, malu jugak kat besan, maklumlah pada mereka, mereka tak hairan dah.

Lepas dia beri akak pokok orkid harimau yang dia tanam dua perdu. Tapi orkid harimau ni kata orang nurseri memang lambat berbunga,

Shida berkata...

Wahh...bestnya, rezeki tu namanya. Memang kita yg peminat orkid ni mata melilau saje kalau berjalan kemana mana.....so far yg saya selalu nampak cymbidium finlay dgn orkid merpati jer.

Kunang-Kunang berkata...

Shida, symbidium finlay yang ambik dari tina tu wah tak berhenti-henti berbunga, bertukar ganti, seronok sungguh.

Tapi yang akak dapat dari seorang kawan tu dah masuk 2 tahun tak nak berbunga. Belum rezeki agaknya. Pokok subur.

adly berkata...

tiger orkid fertilizer.0176346979

Related Posts with Thumbnails
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Lambaian Orkid |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net