Kawan-kawan sealiran

Biasa-biasa jer

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Kali ni tidak ada apa keistimewaan pun orkid saya. Bunga yang biasa juga yang rajin berbunga. Saya tepekkan juga sebagai penyeri blog ni.

Sebagai pembuka pagar taman orkid cenonek saya ni saya suruh vanda yang jarang-jarang berbunga ni yang sambut. Kita dera dia sikit sebab malas sangat nak berbunga.



Cik cattleya merah dan putih ni pun sukarela nak menunjukkan diri. Si putih ni ada beberapa pasu, jadi masing-masing bergilir-gilir berbunga. Cattleya yang merah ni jarang-jarang berbunga, kedekut sikit:



Nodusa memang rajin berbunga, ada 2 pasu yang bewarna kuning. Sentiasa ada kuntum yang kembang. Penglipurlara jugalah dia.



Selain orkid-orkid di atas tu ada lagi dua tiga jenis yang kembang seperti dendrobium




Kat sini dululah yer, nanti ada masa saya sambung lagi.

3 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum kak

baca entri ini teringat kat blog tuan temuk..dia pun suka akan orkid kan...

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Sahrom,

Terima kasih singgah. Kak ani tau tuan temuk suka bertanam juga tapi tak perasaan tentang orked.

Razarul H berkata...

Salam
cantik2 orkid puan

Related Posts with Thumbnails
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Lambaian Orkid |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net